Öldrinkar

Söndag och jag känner av någon typ av rhinovirus vilket för resten av dagen innebär viss avhållsamhet från den annars så trevliga söndagsölen. I brist på öldrickande och för att få ett trevligt kurerande har det blivit lite ölsurfande på nätet. Jag snöade av någon okänd anledning in lite på öldrinkar. Inget jag har alltför höga tankar om får väl erkännas men på något vis ändå intressant och det verkar ju finnas en del. Jag minns inte att jag har provat speciellt många, annat än de på de brittiska öarna ganska vanliga cider-ölblandningarna typ Snakebite eller någon öl-läskvariant eller Shandy som de brukar kallas. Dessa ölmixar föll mig aldrig speciellt mycket på läppen när jag senast testade vilket var ett tag sen.

Nåväl under mitt nätsurfande hamnade jag bland annat hos tre stycken australiensare som jag brukar kolla till lite då och då. De kör en ganska schysst gjord ölvideoblogg vid namn BeerMen.TV och ett av deras senare inslag handlar just om öldrinkar vilka de har fått inspiration till från Pete Brown’s Beer Blog.

Annars verkar det mesta handla om hur man ska, hör och häpna, ”förbättra” ölen eller göra den ”tillgängligare” och mer ”sexig” för folk som inte vanligtvis dricker öl.

Man undrar ju om det finns någon sann ölkonnässör som har testat en god öldrink som kan rekommenderas eller som hon/han kan tänka sig att dricka igen i stället för eller som alternativ till en vanlig omixad öl?

Etiketter: , ,

Ett svar to “Öldrinkar”

  1. cider Says:

    Thanks for another magnificent article. Where else may anyone get that kind of
    information in such a perfect approach of writing?
    I’ve a presentation next week, and I’m on the search for such information.

Kommentera

