Juldagen och omröstningen

God fortsättning kära öldrickare. Julaftonen blev en trevlig tillställning med en hel del goda julöl men jag får erkänna att det även smet i en och annan icke-julöl också. Jag tog exempelvis och föjde råden som jag fått tidigare av Oppigårds vilket funkade finfint.

Hur som helst tänkte jag såhär efter julaftonen göra en kortare summering om hur ställningen ligger till i julölsomröstningen.

Etta ligger för tillfället Snowblind med 22% av rösterna följt av min favorit Oppigårds Winter Ale på 18% och sen ett litet hopp ner till Nils Oscar Julöl på 12%. Där har ni således topp tre dagen efter julafton. Topp tre följs tätt av Mysingen Midvinterbrygd och Nils Oscar Kalasjulöl båda på 10% av rösterna.

Om du inte har röstat än ta chansen och tycka till om årets svenska julölsutbud nu när du säkert har hunnit testat ett par olika julöl.

Etiketter: , , ,

Kommentera

