Guinness 250 år, grattis!

Det har väl i och för sig inte undgått någon större ölkännare att det i år är 250 år sen Arthur Guinness startade upp sitt bryggeri men ändå kändes det rätt att få ner det här. Varför det firas lite extra just idag är ju förståss för att det är själva grundarens födelsedag. Grattis som fan!

Guinness har för alltid en speciell plats i mitt ölhjärta. Delvis eftersom det är det första öl jag riktigt minns att jag stiftade närmare bekantskap med under en semesterresa med familjen på de brittiska öarna och som fortfarande hänger kvar än idag.  Jag har för mig att jag t o m fick lukta lite på ölen denna första gång även fast jag var lite för ung. Har sen dess bättrat på den ölbekantskapen genom åtskilliga besök på den gröna ön och dess pubar.

Om du är i Uppsala och känner för att fira lite kommer Buddy’s ha en liten happening ikväll. Bland annat kommer presenter delas ut mellan 17:30-18:30. Återigen ett stort grattis, skål!

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Guinness 250 år, grattis!”

  1. UNT Says:

    Så här gick det till utanför Buddy’s klockan 18.

    http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=960500,00.html?from=nyDygn

Kommentera

