Gjölen?

Vad är nu detta för en blogg, jo Gjölen är en plats där jag tänker skriva lite om öl jag dricker samt ventilera lite vad jag tycker om öl och diverse annat som är relaterat till denna faktiskt ganska underskattade dryck.

Mitt ölintresse har varit på stadig uppgång ett par år nu. Öl har man ju konsumerat sen barnsben men mer organiserade ölprovningar har jag haft tillsammans med min bror och far under drygt tre års tid. Jag har länge tänkt börja göra något mer runt öl än bara dricka/prova och har kännt lite att det vore kul att försöka sprida ölintresset än mer än till de närmaste vännerna.

Tankarna på en blogg har funnits under en ganska lång period nu utan att jag riktigt har tagit tag i saken. Men nu helt plötsligt verkar jag ha fått ändan ur vilket nog är mycket tack vare inspiration från många andra riktigt bra ölbloggare.

Själva namnet Gjölen kommer från en något framkrystad mix av orden göl och Gjöll som råkar innehålla ordet öl. För er som inte vet är göl en liten ansamling vatten och Gjöll var det rinnande vatten som omgav Helheim i den Nordiska mytologin.

Välkommna!

Etiketter: , ,

Kommentera

